Megkötözött szavak

2016. augusztus 01. 09:00 - Dylan D. Tides

3. rész

Ígéretek

 Azelőtt sosem láttam Tomot sörösdobozzal a kezében. Lilly mesélte, hogy fiatalabb korában megérte a pénzét, de mire én találkoztam vele, már csak egy nagyra nőtt, békés óriás volt, annyi gondoskodással a szemében, amennyi tíz gyermeknek is elég lenne.
 Lillynek azonban nem kellett osztozkodnia. Egykeként kizárólag ő úszkálhatott a Tom hatalmas szívén is túlcsorduló szeretet-tengerben, s apja csupán az ő eget-földet megvadító, élettel teli, színes-táncos kacagását kérte, s kapta is mindannyiszor cserébe.
 Lilly háláját és rajongását minden apa megirigyelhette volna. Az övénél több őszinte ölelést, puszit, s párás szempilla-rebegtetést egyetlen szülő sem valószínű, hogy kapott volna a kis faluban.
 Születése után Lilly Tom minden addigi szenvedélye helyébe lépett, kiváltott minden más vágyat, függőséget.
 Lilly viszont már nincs.
 Tom pedig sörrel a kezében ücsörög, csak a jó ég tudja, hogy időben és térben milyen messze eltávolodva tőlünk. Kedvenc öreg, dohos, száraz nádszálaiból már bőven vesztett karosszéke megtörten felnyikordult, mikor Tom megmarkolta a karfát, kissé feljebb egyenesedett, s kásásan, de azért még érthetően motyogta:
 - Megígérte…
 Lora és én úgy néztünk egymásra, ahogyan csak azok tudnak, akiknek közös fájdalom ég lelkükben. Nem tudhatom, hogy a törékeny, űzött tekintetű asszony mire gondolt abban a pillanatban, de engem hirtelen hátára kapott, s négy év távolába repített az emlékezés.
 Megígérte…
                                   
 - Azt hiszem, ezért fogok beléd szeretni…
 Szinte fellökött ez a mondat. Nem a tartalma hökkentett meg, hanem az, hogy láttam a szemén: tényleg azt érzi, amit mond. Hirtelen pokoli melegem lett. Talán az az ember élhet át hasonlót, aki a „varázsszökőkútba” dobott felesleges egycentese után hátat fordít a zubogó víznek, de váratlanul valóban átéli a hőn áhított csodát.
 - Ugye tudod, hogy ilyesmivel nem illik hülyéskedni? - kérdeztem.
 Nem válaszolt, csak sokatmondó mosollyal nézett tovább, valamit kutatva a tekintetével az arcomon, valamit keresve a szemeimben. Megtalálhatta, mert édesen, de mégis magabiztosan felnevetett. Haját hátradobva hozzám lépett, Csinos kantárszárát még mindig bal kezében szorongatva kissé pipiskedett, s lepkeszárny finomságú csókot lehelt a meglepetéstől félig nyitva maradt ajkaimra.
 - Tudtam, hogy visszajössz, tudod? – sóhajtotta borostámra, majd ellépett tőlem, s Csinost kísérve ott hagyott a kerítés mellett, frissen reám zúdult boldogságommal a nyakamban.
  
 - Megígérte, hogy gondját fogja viselni annak a dögnek! – nyögött fel Tom újra, de már sokkal tisztábban, mint az előbb. Vérvörös erekkel sűrűn átszőtt, szinte remegő szemeit rám emelte, s támogatásért esdve hangjában, folytatta: - Ez így mégsem járja, ugye? Ugye?
 Lora nem tudta tovább tartani magát, sietősen felugrott ültéből, s valami bocsánatkérés-félét mormogva eltűnt a lugas alatt.
 Úgy éreztem, sem Lora viselkedését, sem Tom szavait nem kell lereagálnom. A nyitófül fémes ízével keveredő utolsó korty megmelegedett sörömet ízlelgetve visszafordultam a múlthoz.
 
 - Hogy érted azt, hogy tudtad? – kérdeztem Lillyt értetlenül, mikor végre felocsúdtam a rózsaszín vattába burkolt kábulatból és utánaeredtem.
 A kérdés főként annak fényében tűnt jogosnak, hogy még én magam sem hittem két nappal azelőtt, hogy lesz bátorságom egy hét szabadságot kérve ismét átszelni az országot, pusztán egy, az isten háta mögötti helyen, s talán csak a képzeletemben átélt pillanat után vadászva.
 - Hát csak úgy... – mondta olyan hangsúllyal, hogy számomra is lonaplemente.jpgegyértelművé vált: ennek így kellett történnie.
 Megfogta a kezem, a földre húzott, majd hátát a mellkasomnak döntve a lábaim és karjaim közé vackolta magát. Szemben ültünk a naplementével, az óriásra nőtt félkörben csak Csinos poroszkáló sziluettje rajzolódott ki fenséges kontúrjával, udvarias távolságban.
 Lilly is a lovat nézte, letépett egy fűszálat, majd elmerengve mesélni kezdett.
 - Tudod, nem Csinos az első lovam. Még kislánykoromban volt egy pónim, Csillag. Ő tanított meg szeretni, azt
hiszem. Annyira selymes és hófehér sörénye volt, hogy olybá tűnt, mintha egy szűnni nem akaró habzású patakocska vízfátyola hullana örökkön a tarkójáról a semmibe. Szerettem hozzásimulni a hátához, olyankor azt képzeltem, senki sem láthat, senki sem érinthet, s én is az ő része vagyok. Emlékszem, készült egy fotó rólunk, amelyen nagymamám régi, faragott botjára támaszkodom, s görbe háttal öregasszonyt játszom. Azon Csillag sörénye volt a parókám. Milyen békésen hagyta, hogy beállítsuk azt a képet! Pedig gyerek volt még ő is, mással mindig rakoncátlan, de bennem valahogy igazi barátot látott. Aztán becsaptam. Tudod, azt ígértem neki, hogy együtt fogunk felnőni, s örökké gondját fogom viselni. A gyerekek hazudnak. Lehet, hogy nem szándékosan, s lehet, hogy a szívük igazából nem is tudja, hogy azt teszik, de hazudnak. „Végtelent”, „örökkét”, „sohát” egyformán, szemrebbenés nélkül. Tizennégy voltam, mikor apuék eladták. Pár napig sírtam ugyan, de – hiába is szégyellem – hamar elfogott az újdonság izgalma; a hatalmas, gyönyörű mélybarna pej érkezése egyik napról a másikra elfeledtette velem Csillagot. Évek óta azt sem tudom, mi van vele. Azóta Csinos a mindenem.
 Mintha csak megérezte volna, hogy róla beszélnek, Csinos észrevétlenül közelebb jött hozzánk, s hangos fújtatással jelezte, hogy részéről teljesen rendben vannak így a dolgok.
 - Téged már nem engedlek el, megígérem – mondta Lilly, miközben apró fejét a vállamra hajtotta, s végtelen imádattal gyönyörködött a legelésző állatban.
 Az utolsó, diszkréten búcsúzó fénysugár a láthatáron pedig nekem ígért valami egészen csodálatos, új jövőt.
 
 Tomot elnyomta a sör, s a tanácstalan üresség. Nyugodt, s mégis sírósnak ható szuszogása egyenletesen simult az alkonyi tücsökzenébe, s engem is álomba taszított. Ez volt az utolsó éjszakám a kis tanyán, s ez volt Csinos utolsó ott töltött estéje is. Én másnap összepakoltam azt a néhány, még ott maradt emlékemet, Csinosért pedig már reggel jött az utánfutó.
 
 Pedig megígérte…

loszem_300_225.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr268926944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása