Megkötözött szavak

2019. augusztus 05. 20:55 - Dylan D. Tides

Sorok között

Eleven kis kölyök voltam,
dömpert nyúztam, pókot fogtam,
hol tehettem, rosszalkodtam...
De ha szívem elhagyottan
csapdosott csak zaklatottan
a legtöbbször könyvet loptam.
Úgy gondoltam, betűt csenni
nem lehet, csak kölcsönvenni.
Nem szégyelltem piszok lenni,
s vacsorámat nem megenni,
hasfájásra nyögést kenni,
s idő előtt ágyba menni,
de előtte, nagy merészen,
anyám polcán, harcra készen
kutattam, hogy ma mi lészen
olvasmányom és egészen
megborzongott minden részem,
mikor végre szembenéztem
a legújabb áldozattal,
mindegy volt, hogy kárhozattal,
szerelemmel, vak reménnyel,
mesével, vagy vad regénnyel
találtam-e szemközt magam,
pillangókkal telt meg hasam.
Olvashattam ezredjére,
miket rejtett Cousteau mélye;
az Ezüst tó csobbanását,
Beethovenem látomását
(azóta is őrzöm mását),
Emil hatalmas fogását,
Alapítvány tündöklését,
Mario csúf ébredését;
soha-soha meg nem untam...
S mikor szemem már lehunytam,
álmomban is átkaroltam,
vagy csak fejem alá toltam...

...a könyvekben boldog voltam...
67068538_340582923547203_7496131955012927488_n.jpg
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr2214996810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása