Megkötözött szavak

2020. június 19. 18:30 - Dylan D. Tides

Borka

"Édesanyám! Szellem jár!
Elvisz, meglásd! Engem vár!"
 
"Aludj vissza, Borka, te!
Nincsen ottan semmi se!
Emlékszel? A lagziba'
kilöttyent a bor, s biza'
rosszabb az tán mint a vér...
Nézd a Jancsit: ő se fél!
Ruhát lenget a kötél,
s nénéd fátylán átbeszél,
nem nyugszik az esti szél..."
 
"Édesanyám! Szellem jár!
Elvisz, meglásd! Engem vár!"
 
"Eridj mán' te Borka, te!
Pipogyáskodsz ennyire!"
Trágyázni vót' jóapád,
s nem bírtam a szar szagát.
Nem vót' kár a szappanér'...
Nézd meg Jancsit: ő se fél!
Kapcát lenget a kötél,
s gatyaszáron átbeszél,
tücsköt hajt az esti szél..."
 
"Édesanyám! Szellem jár!
Elvisz, meglásd! Engem vár!"
 
"Csendesedj el, Borka, te!
Mit hangoskodsz ennyire?!
Öcséd feje, mint a láng!
Hányni tud csak, s egyre ráng...
Gyógyszer nincs, csak szeretet...
Sikáltam, mit lehetett...
Drága Jancsim! Ó, be fél!
Párnát lenget a kötél,
s apró ingén átbeszél,
imát fú' az esti szél."
 
"Édesanyám! Szellem jár?
Mostmár tényleg engem vár?"
 
"Bújjál ide, Borka, te!
Édesanyád ölibe'...
De forró a homlokod...
Itt a kezem. Megfogod?
Feledném a tegnapot...
Nem bírtam a sír-szagot,
s kimostam a feketét,
lelkem emlékezetét....
Jancsim mosmá' sose fél...
Csipkét lenget a kötél,
s anyád fátylán ki-bejár,
fütyörészve a halál."
 
"Édesanyám... Szellem jár...
Elvisz, meglásd... Rám is vár..."
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr6915903514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása