Megkötözött szavak

2022. november 09. 12:15 - Dylan D. Tides

A Csaló fohásza

Engedd, Uram!
.
.
Nem emlékszem, hogy valaha kimondtam e szókat...
Lehetek-e egyáltalán, aki Hozzád szólhat?
Templomba csak augusztusi hőség kínja űzött,
s nagy ritkán a kíváncsiság. Tetszett, ahogy fűzöd
papok száján, cirkalmasan, s konokul igéid,
s tömjénszaggal borítod be egyházad bibéit,
hadd ragadjon oltárodhoz a sok bűnös lélek
(s hogy bűneik néhány hazug Miatyánkot érnek...).
 
Nagy röhögve számolgattam, mibe fájna, hogyha
vétkeimet sorra vennéd... Bárki belefogna
meghallgatni miket, s mennyit loptam és hazudtam
(büszkén vallom: annyi év és meg sohasem buktam...),
tíz perc után kiátkozna összes templomodból.
 
Nem kértem a fennhéjázó, buta dallamokból,
a térdeplő, álszent "hívek" bősz mormogásából,
(jól ismerem mindet, hidd el, annyi mocskos szájból
fröccsen ki az "ámen" üres, nyúlós-hazug mása,
csak azért, hogy meg ne szólják, s a szomszéd is lássa...),
megvetettem a keresztet, könyvedet se faltam
(a borodba - fogadásból - egyszer belenyaltam,
de nem ízlett, meg kell mondjam: ittam jobbat sokszor)...
 
Nem látott a lelkem Téged a rátapadt kosztól...
 
Pár hónapja azt mondták, hogy elrohadt a testem
(hozzáromlott szívemhez?) és festegetni kezdtem.
Az, ami a gyomrom, májam, s tüdőmet emészti
segíthetett megállni és önmagamba nézni,
s megtalálni bennem Téged, s Fiad szelíd lényét.
Nem mondom, hogy megéreztem üdvösséged fényét,
csak valahogy... elképesztő, hogy lelassult minden.
Meghalok. Csak ez kellett, hogy sikerüljön hinnem.
 
Most először kérek Tőled, s utoljára is tán.
Nem, ne gyógyíts! Csak tolj hátrébb picikét a listán...
Megálmodtam valamit és úgy lefesteném még!
Neked szánom, ajándékul... De érzem a végét,
s alig bírom néha már az ecsetet felvenni...
Egy-két nap kell... Néhány óra... Tudsz valamit tenni?
 
Mielőtt bús, rongyos lelkem Hozzád hazatérne,
engedd, Uram, ezt a képet hadd fejezzem még be!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr9617974220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása