Megkötözött szavak

2016. július 24. 14:35 - Dylan D. Tides

Látogatók

Megérkeztél.
Tulajdonképp meglehet, hogy reád vártam...
Mindent szépen félretettem,
s olyan furcsán nyugodt lettem
- kulcsod sóhajtott a zárban.
 
Voltak ők is.
Egyesével, de még egyszer bekopogtak.
Némelyiktől megrettentem,
volt olyan, kit megvetettem…
Tegnap mind itt toporogtak…
 
 
A Vidámság.
Ébredéskor egyszerre csak rám kiáltott!
Lerángatta paplanomat,
mutogatta ablakomat
- nevetése szinte bántott…
 
Kacsingatva,
énekelve szűrte kezén át a napfényt,
hangja törött penge karca,
s hamis mosolyt szórt az arca
- sose láttam hazugabb lényt…
 
A Megbánás.
Hason csúszott, repedt padlóm fogta könnyét,
s míg köpenyét hasítottam,
könyörgésem visítottam,
elővette kopott könyvét.
 
Felolvasott.
Kilistázta, s rám dobálta összes vétkem.
Mondatai vérben áztak,
holt szemei megaláztak
- közben csak a hajam téptem.
 
A bősz Harag.
Reám rontott, s mi még ép volt, összetörte.
Ostorával írta bőröm,
rám szegezte saját tőröm,
nyálát köpte körbe-körbe.
 
Nem értettem
minden szavát, üvöltött csak, s egyre tombolt…
Ki nem fogyó, talmi vádak
éles kövekként találtak,
ütött az is, ha csak gondolt…
 
Az Ámítás.
Horgas orra sunyi képét szinte fedte.
Sárga, s rohadt volt a bőre,
borzongott a szívem tőle,
mikor szemét rám emelte.
 
„Nem te tetted!”
- duruzsolta. Hízelgett a csalárd beste...
Úgy akartam az igazát!
Annyira ittam vigaszát!
- aztán szétfoszlott a teste…
 
A kis Remény.
Ő köszönt el bágyadt szóval utoljára…
Hitte, hogy az őrök restek,
elfeledtek, s nem kerestek,
s halhatok magamba zárva…
 
Később már csak
abban bízott: valaki majd megbocsáthat...
Isten, ember, vagy akárki,
képes lesz még rám találni,
bűnbánatom égbe szállhat...
 
 
 
 
Vártalak már.
Egyetlen vagy, kinek jöttén nyílt az ajtó…
Te vagy az is, kinél zárul,
s koszos priccsem újra árvul…
Még az est is búba hajló…
 
Ölni jöttél.
Zavart lelked az utolsó, fáradt vendég…
Nem nézel rám… Számon kérjem?
Szörnyű munkád én ítéljem?!
Rakd a láncot, most már mennék…

bortoncella.jpg

Címkék: vers Látogatók
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr358910376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása