Megkötözött szavak

2020. július 01. 19:15 - Dylan D. Tides

Valcer

Gyermek volt, s én még kis hadnagy talán,
félúton, frontra menőben.
Először láttam egy nyár hajnalán
táncolni pipacsmezőben.
Vidám kis valcert fújt, s lába nyomán
nem hullott szirom a földre.
Akkor lett Ravine az én kis csodám,
szívemnek majdani hölgye.

"Gyere, ha hív a szíved, gyere, ha hív a rét!
Gyere, ha húz egy álom, meg tudlak várni ma még!
Gyere és megtalálom! Szólj csak, az nekem elég!"

Száz meg száz levél a harcok között
- valahogy utat találtak.
Mindenik percembe beköltözött
emléke bájos dalának.
Mindegy volt merre és hogy alszom el,
árok és sár lesz-e priccsem,
legbelül hallottam, hogy' énekel
s gazdag lett tőle a nincsen.

"Gyere, ha hív a szíved, gyere, ha hív a rét!
Gyere, ha húz egy álom, meg tudlak várni ma még!
Gyere és megtalálom! Írj csak, az nekem elég!"

Egyszer csak nem jött már levél tovább,
s csendesen felborult minden.
A front is bukott lett, s még ostobább,
nehéz volt bármiben hinnem.
Ő volt a hit, s ha Ő másé ma már,
hiába jönne a béke...
Itt benn egy háború végszóra vár,
s idővel csak nő az éhe.

"Gyere, ha hív a szíved, gyere, ha hív a rét!
Gyere, ha húz egy álom, meg tudlak várni ma még!
Gyere és megtalálom! Gondolj rám, nekem elég!"

Mi győztünk mégis és hét év után
terveztem: vonatra szállok,
feltöltöm legszebbik tiszti ruhám,
kevélyen Elébe állok,
s elmondom, hogy nem is szerettem Őt,
s játszottam veréb-szívével,
s hogy férfi nem vágyik pipacsmezőt,
s bolond lányt, bolond zenével!

"Gyere, ha hív a szíved, gyere, ha hív a rét!
Gyere, ha húz egy álom, meg tudlak várni ma még!
Gyere és megtalálom! Bármi légy, nekem elég!"

De végül nem leltem bűnöst, csupán
két megtört, síró szülőt...
Elmondták: szaladt a postás után
az első ostrom előtt,
s nem érte már el... A pipacsmező
látta a történet végét.
Azóta ott minden még szebbre nő,
felitta szerelmes vérét...

"Gyere, ha hív a szíved, gyere, ha hív a rét!
Gyere, ha húz egy álom! Nem tudom, várlak-e  még..?
Valahol megtalálom... Emlékezz... Nekem elég...

Valahol megtalálod... Emlékezz... Az is elég..."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr6715977562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása