Megkötözött szavak

2022. november 09. 12:04 - Dylan D. Tides

Tündérmese

Ebéd szagú városunkat hátunk mögött hagyva,
becsaptuk a dolgos hetet egy fél vasárnapra.
Hónom alatt két szerelmes, pillangónyi élet...
Tíz éve is van, hogy együtt kerestük a rétet.
Aprók voltak még, de lábuk nyűhetetlen izmát,
követni se bírtam. Volt hogy két pár sáros csizmát
láttam csak a fejem fölött, úgy elhagytak szépen.
Kinevettek, ahogy nyögtem, pedig egykor régen
úgy másztam a hegyoldalra, pulzusom se nőtt meg...
Tölgyek törzsén piciny pókok harmatfogót szőttek,
és hogy orvul szusszanhassak, ebben gyönyörködtem,
amikor kis sikkantással megálltak előttem.
Szöszke lányom egy odvas fa tönkjét mutogatta.
Kérdésemre csak tátogta: „Tündér van alatta!”
Tiszta hitén elolvadtam. Oly komolyan nézett,
s oly izgalom ült szemében! Csúnyán megigézett,
s tudtam azt, hogy lehajolva nem láthatok semmit,
mégis térdre ereszkedtem, megérdemelt ennyit.
Falevelek kis halomban, semmi nyoma vésznek,
úgy gondoltam, egér rakott a kis lyukba fészket,
és fennhangon csodálkozva beszálltam a meccsbe:
"Tényleg ott van!" Reám nézett, lesújtóan kezdte:
"Egy: a tündért nem láthatja semmiféle felnőtt...
Csak gyerekszem oldja fel a titkos varázsfelhőt,
ami mindig átöleli, s megvédi a testét.
Kettő: még ha láthatnád is, hiába keresnéd.
Nincsen itthon, egyértelmű. Bevetve az ágya.
Örül, hogyha hazapottyan késő éjféltájba',
annyi dolog szakad rá a langy tavaszi széllel...
Van otthon egy csomó könyvünk megannyi mesével,
nekiállhatsz tanulgatni, amíg leckét írok..."
Szégyenkeztem, s megfogadtam: amennyit csak bírok,
megtudok a tündérekről, s visszajövünk hárman,
ha a tavasz már kibomlott, s felolvadt a nyárban.
Tíz éve már, én biz' tündért azóta se láttam.
De egy május-éjjel ott lelt szobám ablakában,
Gondjaim közt eltévedve bámultam a tájat,
s olyat láttam, hogy utána kétszer mértem lázat...
Szikra-szárnyon kelt szivárvány színezte a fákat.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr2817974212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása